62 پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد استان زنجان فعال است
62 پايگاه قرآني در کانون‌هاي مساجد استان زنجان فعال است
مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان:

62 پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد استان زنجان فعال است

اسلامي با اشاره به اجراي طرح «مساجد، پايگاه قرآني» از سال گذشته در بين کانون‌هاي مساجد گفت: در حال حاضر 62 پايگاه قرآني در کانون‌هاي مساجد استان زنجان تاسيس شده است.
شناسه خبر : 61367 تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۰۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در محفل انس با قرآن کریم مسجد امام حسین(ع) روستای امین آباد زنجانرود با اشاره به فلسفه تاسیس کانون‌های مساجد گفت: این مراکز در راستای مقابله با هجمه فرهنگی در جوار مساجد تاسیس شده است و در حال حاضر 400 باب کانون فرهنگی هنری در استان زنجان فعالیت می کنند.

 

وی با یادآوری اینکه کانون های مساجد با رویکرد تربیتی، آموزشی، فرهنگی، قرآنی و هنری در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: طرح های متعددی از طریق کانون های مساجد در بین جوانان و نوجوانان اجرا می شود و این مراکز بستری برای اجرای عدالت فرهنگی در اقصی نقاط مختلف ایجاد کرده اند؛ به گونه ای که تمام جوانان و نوجوانان می توانند از برنامه های فرهنگی هنری بهره مند شوند.

 

اسلامی به اجرای طرح «مساجد، پایگاه قرآنی» از سال گذشته در بین کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، این طرح را در بین کانون ها اجرایی کرد و در حال حاضر 62 پایگاه قرآنی در بین کانون های مساجد استان زنجان راه اندازی شده است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در ادامه به برگزاری محافل قرآنی در کانون های مساجد استان همزمان با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان 10 محفل قرآنی در 10 مسجد استان زنجان اجرا شد.

 

در ادامه محفل قرآنی با حضور بچه های مسجدی و تلاوت مجلسی قرآن کریم برگزار شد و در پایان از فعالان قرآنی مسجد امام حسین(ع) این روستا با اهداء جوایزی تجلیل شد.