حمایت از کانون های مساجد در اولویت مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است
حمايت از کانون هاي مساجد در اولويت مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

حمایت از کانون های مساجد در اولویت مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است

به گفته حاج علي اکبري، اراده مجموعه فرهنگ و ارشاد استان بر اين است که ضمن توسعه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد، از اين مراکز حمايت کند و از فعالان مساجد نيز انتظار داريم زمينه رونق بخشيدن به اين مراکز را با جذب جوانان به مساجد فراهم کنند.
شناسه خبر : 61303 تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۴۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، اصغر حاج علی اکبری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان شامگاه دیروز در محفل انس با قرآن کریم که در مسجد حسینیه کانون شمیم ولایت شهرک مهدیه برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان به جهت برگزاری این محفل قرآنی اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را فراهم کنیم.

 

وی با یادآوری اینکه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و به گواهی آیه ۱۸۵ سوره بقره و آیه سوم سوره دخان در ماه مبارک رمضان نازل شده است، گفت: یک روز از این ماه مبارک به شب قدر معروف است که به استناد آیات قرآنی و روایات معصومین قرآن کریم در شب قدر بر پیامبر نازل شده و از آنجایی که زمان دقیق شب قدر بر همه پنهان است سه شب، نوزدهم بیست و یکم و بیست و سوم به عنوان شب قدر معرفی شده است.

 

حاج علی اکبری به اهمیت شب قدر اشاره کرد و گفت: به گواهی قرآن این شب با هزار ماه برابری می‌کند که مساوی با ۸۰ سال از عمر یک انسان به شمار می رود و امیدواریم توانسته باشیم از فیوضات این شب عزیز بهره‌مند شویم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مقاومت و شهدای مقاومت کنسولگری ایران در سوریه که حکم شهادت آنان در شب قدر امضا شد، گفت: امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدای مقاومت هستیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از اولویت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: کانون‌های مساجد، مراکز بسیار پربرکت و ارزشمندی در ساحت فرهنگ و هنر محسوب می‌شوند که برکات عظیمی را از این کانون‌ها به چشم دیده‌ایم.

 

به گفته حاج علی اکبری، گرد آمدن نوجوانان و جوانان در مساجد و پرداختن به مباحث فرهنگی، تربیتی، هنری، اردویی و آموزشی در برهه ای که دشمن تمام تلاش خود را از طریق هجمه فرهنگی برای ضربه زدن به این انقلاب به کار گرفته است، از آثار و برکات کانون های مساجد است.

 

وی با یادآوری اینکه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد زمینه مصونیت آنان از آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند، یادآور شد: اراده مجموعه فرهنگ و ارشاد استان بر این است که ضمن توسعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، از این مراکز حمایت کند و از فعالان مساجد نیز انتظار داریم زمینه رونق بخشیدن به این مراکز را با جذب جوانان به مساجد تقویت کنند.

 

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، حضور جوانان و نوجوانان در مساجد علی رغم اینکه در هیچ برنامه تربیتی هم شرکت نکند، موجب می‌شود تا ساعاتی از عمر خود را در یک محیط سالم و مفید سپری کنند و خانواده‌ها نیز از حضور فرزندان خود در مساجد احساس امنیت و آرامش می کنند.