فعالیت بیش از 15 هزار جوان و نوجوان در کانون‌های مساجد استان زنجان
فعاليت بيش از 15 هزار جوان و نوجوان در کانون‌هاي مساجد استان زنجان
مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان خبر داد:

فعالیت بیش از 15 هزار جوان و نوجوان در کانون‌های مساجد استان زنجان

اسلامي گفت: در استان زنجان 370 باب کانون فرهنگي هنري عمومي و 25 باب کانون تخصصي خواهران با 15 هزار و 324 عضو فعاليت مي کنند.
شناسه خبر : 60940 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۵۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد دردفترامام جمعه زنجان اظهار کرد: در راستای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن در سال 1371 کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور راه اندازی شد. در استان زنجان نیز 370 باب کانون فرهنگی هنری عمومی و 25 باب کانون تخصصی خواهران با 15 هزار و 324 عضو فعالیت می کنند.

اسلامی با اشاره به اینکه از سال 97 سامانه فهما به منظور ثبت اطلاعات مربوط به کانون های مساجد راه اندازی شد، گفت: در تلاش هستیم تا تمام رویدادها و فعالیت های کانون های مساجد در این سایت ثبت شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان به اهم برنامه های اجرا شده در یکسال اخیر درستاد کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: طرح مسجد، پایگاه قرآن در راستای لبیک به فرمان رهبری در کانون های مساجد استان زنجان اجرا و 62باب پایگاه قرآنی در مساجد استان زنجان راه اندازی شد.

 

وی به اجرای دوره آموزشی مدرسه، تئاتر شبستان با حضور 100 نفر از هنرمندان مسجدی استان زنجان در رشته های بازیگری، نمایشنامه نویسی، نویسندگی و تئاتر کاغذی اشاره کرد و گفت: 2 گروه نمایشی از استان زنجان به مرحله کشوری جشنواره تئاتر شبستان راه یافت که گروه نمایشی کانون نبی اکرم(ص) موفق به کسب رتبه کشوری شد.

 

اسلامی ادامه داد: کانون های مساجد استان زنجان در طول تابستان پذیرای جوانان و نوجوانان در طرح اوقات فراغت با عنوان «مسجد، کانون نشاط و تعالی» بود که 200 کانون میزبان 4 هزار نفر از کودکان، نوجوانان و جوانان مسجدی بودند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان با یادآوری اینکه مسئولیت کمیته مساجد دهه فجر در 2 سال پیاپی به کانون های مساجد استان زنجان محول شده بود، گفت: در همین راستا طرح چهره به چهره و دیدار مدیران دستگاه های اجرایی با مردم در مساجد را اجرا کردیم.

 

به گفته اسلامی، توزیع گوشت قربانی از طریق کانون های مساجد در بین نیازمندان، همکاری و حمایت از گروه های سرود با همکاری بنیاد شهید استان و توزیع کتاب در کانون های مساجد از دیگر اقدامات این ستاد در سال جاری است.

 

وی ضمن درخواست از امام جمعه شهر زنجان خواستار ایجاد مرکز رسیدگی به امور مساجد در شهرستان های تابعه استان، ترغیب ائمه جماعت به حمایت معنوی از مدیران و فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد، همکاری ائمه جماعت در اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه و فراهم نمودن زمینه دیدار اعضای کانون های مساجد با مقام معظم رهبری شد.