برنامه های اوقات فراغت در کانون های مساجد با محوریت "نشاط اجتماعی" اجرا می شود
برنامه هاي اوقات فراغت در کانون هاي مساجد با محوريت "نشاط اجتماعي" اجرا مي شود

برنامه های اوقات فراغت در کانون های مساجد با محوریت "نشاط اجتماعی" اجرا می شود

به گفته اسلامي، برنامه هاي اوقات فراغت در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان زنجان با محوريت نشاط اجتماعي اجرا خواهد شد.
شناسه خبر : 47852 تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۲۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان امروز در شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه طرح اوقات فراغت ویژه اعضای کانون های مساجد استان زنجان همه ساله با آغاز فصل تابستان در مساجد اجرا می شود، گفت: امسال نیز این برنامه با عنوان«مسجد، کانون نشاط» و در قالب کلاس های فرهنگی، هنری، تربیتی، آموزشی و ورزشی اجرا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه طرح اوقات فراغت در 385 باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان زنجان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: پیش بینی می شود 10 هزار نفر در این برنامه ها شرکت کنند.

 

اسلامی با اشاره به راهبردهای برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد در سال جاری خاطرنشان کرد: این برنامه ها با راهبردهای هویت سازی تشکیلاتی، غیرابلاغی و منعطف، خدمت پایه و محوری، مساله محور دقیق و بهره مندی متناسب با نیازها اجرا خواهد شد.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان از برگزاری مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های مساجد در تیرماه خبر داد و گت: دعوت عمومی از خانواده ها جهت حضور فرزندان در مساجد برای شرکت در برنامه های اوقات فراغت و اجرای طرح «مسجد، مدرسه و خانواده» با مشارکت آموزش و پرورش در دستور کار ما قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه امسال از ظرفیت مدارس نیز برای تشکیل کلاس های تابستانی استفاده خواهد شد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد مجری طرح اوقات فراغت می توانند کلاس های تابستانی خود را از طریق سامانه بچه های مسجد بارگذاری کنند.

 

اسلامی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان میزبان جشن های دهه کرامت خواهد بود، گفت: این دهه فرصت مغتنمی برای بازتبیین ظرفیت های نهفته در فرهنگ دینی و ترویج ولایتمداری است.

 

این مسئول در ادامه خطاب به رئوسای فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های تابعه استان خواستار همکاری در ثبت اطلاعات کانون های مساجد در سامانه بچه های مسجد شد و گفت: در طول دهه کرامت نیز جشن های روز دختر با محوریت کانون های مساجد در استان اجرا شد.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان ادامه داد: اجرا طرح تلاوت نور در شب ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و شب ولادت امام رضا(ع) و تقدیم ثواب این طرح به روح حضرات، اجرای طرح همدلی و مواسات کانون های مساجد، پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در طول دهه کرامت، برگزاری همایش دخنران مسجدی، اجرای پویش خدمت کریمانه و برگزاری مسابقات حدیث رضوی در مساجد از دیگر برنامه های دهه کرامت در مساجد بود.