استفاده از ظرفیت دهیاری ها برای تقویت کانون های مساجد روستایی
استفاده از ظرفيت دهياري ها براي تقويت کانون هاي مساجد روستايي
مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت دهیاری ها برای تقویت کانون های مساجد روستایی

اسلامي با اشاره به اينکه 58 درصد از کانون هاي مساجد استان زنجان روستايي است بر ضرورت همکاري دهياري ها براي تقويت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد تاکيد کرد.
شناسه خبر : 47751 تاریخ انتشار : ۷ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۰۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان امروز در دیدار با بخشدار نیک پی با اشاره به فلسفه تشکیل کانون های مساجد در سال 71 و براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در استان زنجان 384 باب کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت می کند که 58 درصد آن روستایی است.

 

وی بر ضرورت همکاری دهیاری ها برای فعال کردن کانون های مساجد روستایی تاکید کرد و گفت: به رغم وجود 98 روستا در منطقه زنجانرود، تنها 6 باب کانون فرهنگی هنری در این منطقه تاسیس شده است.

 

اسلامی با یادآوری اینکه دهیاری ها می توانند 3 درصد از اعتبارات خود را صرف فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد کنند، گفت: در شهرها نیز مقرر گردیده است تا شهرداری ها 10 درصد اعتبارات خود را به فعالیت های فرهنگی هنری مساجد اختصاص دهند.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان با یادآوری اینکه کانون های مساجد، گسترده ترین شبکه مردمی در جوار مساجد هستند، تصریح کرد: در راستای پیشبرد اهداف کانون های مساجد تفاهم نامه های همکاری با آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای و مرکز خدمات حوزه های علمیه برای استفاده از ظرفیت روحانیون برای تقویت بُعد تربیتی و اعتقادی اعضای کانون های مساجد منعقد شده است.

 

وی با بیان اینکه سامانه بچه های مساجد نیز بستر مناسبی برای ثبت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد فراهم ساخته است، گفت: در تابستان امسال نیز برنامه های اوقات فراغت با محوریت کانون های مساجد و با شعار«مسجد، کانون نشاط» در تمام کانون های مساجد استان اجرا می شود.

 

اسلامی بر ضرورت هم افزایی متولیان فرهنگی و همراهی دستگاه های اجرایی در اجرای فعالیت های فرهنگی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: این همکاری ها ضمن ماندگاری کارهای فرهنگی به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه کمک خواهد کرد.