جشن دختران در امامزاده زیدالکبیر ابهر برگزار شد
جشن دختران در امامزاده زيدالکبير ابهر برگزار شد
با همکاری ستاد کانون های مساجد استان زنجان؛

جشن دختران در امامزاده زیدالکبیر ابهر برگزار شد

جشن دختران به همت ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان زنجان و با همکاري فرهنگ و ارشاد اسلامي ابهر، کميته امداد استان زنجان و اوقاف وامور خيريه ابهر به مناسبت دهه کرامت برگزار شد.
شناسه خبر : 47724 تاریخ انتشار : ۶ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، حجت الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه ابهر امروز در این مراسم با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) و امام رضا(علیه السلام) اظهار کرد: دین اسلام جایگاه ویژه ای برای  دختران و بانوان قائل است.

 

وی با یادآوری اینکه ارزش و مقام زن در دین اسلام جایگاه بالایی است، تصریح کرد: لازم است در دهه کرامت ارتباط عاطفی و قلبی اقشار مختلف به ویژه دختران و زنان با سیره و سلوک حضرت معصومه (س) بیش از گذشته شود.

 

امام جمعه ابهر تصریح کرد: دو گوهر بی همتای امام کاظم (ع) یعنی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به بالاترین و والاترین قله‌های رفیع کرامت رسیدند، بنابراین لازم است در دهه کرامت سیره اهل بیت که نسخه نجات بخش بشری است، تبیین شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد استان زنجان نیز در سخنانی به برنامه های دهه کرامت کمیته امداد اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات نقاشی، نشست بصیریت، دلنوشته و مسابقات کتابخوانی برای دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد در این دهه اجرا می شود.

 

حجت الاسلام جباری گفت: کارگاه آموزشی صیانت از خانواده و جوانی جمعیت، اقتصاد مقاومتی، کارگاه های مشاوره فردی و گروهی و تکریم دختران موفق در عرصه های مختلف نیز از برنامه های فرهنگی در دهه کرامت خواهد بود.

 

وی همچنین به برنامه های حمایتی کمیته امداد در این دهه اشاره کرد و گفت: اعطای 25 فقره وام قرض الحسنه به جامعه هدف، اهدای 63 مورد جهیزیه، تهیه و توزیع یک هزار بسته معیشتی، استفاده از ظرفیت پزشکان خیر و ویزیت رایگان مددجویان تحت حمایت و افتتاح مسکن خیری برای مددجویان در این ایام پیش بینی شده است.

 

در ادامه این برنامه ضمن توزیع 300 بسته معیشتی در بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از دختران نمونه و نخبه این شهرستان تجلیل شد.