محفل انس با قرآن کریم در مصلای نماز جمعه ماهنشان برگزار شد
محفل انس با قرآن کريم در مصلاي نماز جمعه ماهنشان برگزار شد
به مناسبت دهه کرامت

محفل انس با قرآن کریم در مصلای نماز جمعه ماهنشان برگزار شد

حجت الاسلام علي اکبري، در محفل انس با قرآن کريم، با تشريح کرامت انساني از ديدگاه قرآن و روايات، گفت: خوش اخلاقي، کظم غيط و گذشت از خطاياي ديگران را از ويژگي هاي انسان هاي کريم است.
شناسه خبر : 47629 تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، حجت الاسلام علیرضا علی اکبری، امام جمعه ماهنشان در این محفل قرآنی که به مناسبت دهه کرامت و با همکاری ستاد کانون های مساجد استان زنجان در مصلای نماز جمعه ماهنشان برگزار شد با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: هر پیروزی باب پیروزی های دیگر و شکست های پی در پی برای دشمن را در راه دارد.

 

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر بابی برای سرنگونی دشمنان انقلاب اسلامی بود، گفت: به فرموده امام راحل خرمشهر را خدا آزاد کرد و ما شاهد هستیم که رزمندگان غیور اسلام با توکل به خدا این پیروزی را رقم زدند.

 

امام جمعه ماهنشان در ادامه با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) گفت: کرامت به معنای بزرگواری در مقابل پستی است، کرامت درخواست قرآن و باعث نهایت درجه یک انسان است.

 

حجت الاسلام علی اکبری به احادیث و روایات اهل بیت در خصوص ابعاد کرامت انسان اشاره کرد و گفت: خوش اخلاقی، کظم غیظ و گذشت از خطاهای دیگر از نشانه های کرامت است.

 

به گفته وی، صداقت در گفتار و رفتار از نشانه های انسان راستگو است و کسی که این ویژگی را دارد به تعالی دست پیدا می کند؛ انسان کریم، وفای به عهد دارد از اینرو در قرآن کریم نیز به کرامت در انسان تاکید شده است.

 

امام جمعه ماهنشان برپایی محفل انس با قرآن را به فال نیک گرفت و گفت: در جایی که قرآن کریم تلاوت می شود، ملائکه حاضر است ولی باید در کنار قرائت قرآن باید در آیه های قرآن نیز تدبر و تفکر کرد.

 

وی بر ضرورت تفکر و عمل در قرآن کریم در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر امروز با مشکلاتی در جامعه مواجه هستیم عدم عمل به آموزه های قرآنی است که راه زندگی سعادتمند به انسان مورد توجه قرار گرفته است.