طرح نشاط و تعالی در کانون های مساجد استان زنجان اجرا می شود
طرح نشاط و تعالي در کانون هاي مساجد استان زنجان اجرا مي شود
سرپرست ستاد کانون های مساجد زنجان

طرح نشاط و تعالی در کانون های مساجد استان زنجان اجرا می شود

اسلامي از اجراي طرح نشاط و تعالي در کانون هاي مساجد استان زنجان خبر داد و گفت: اين طرح در محورهاي قرآن و عترت، کتاب و کتابخواني، تربيتي و اردويي، مهارتي، سرود، تئاتر، رسانه، ادبيات و کارآفريني اجرا مي شود.
شناسه خبر : 37604 تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۹

سرپرست کانون های مساجد استان زنجان در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) در زنجان اظهار کرد: امسال طرح نشاط و تعالی به صورت مسجد پایه و خانواده محور درکانون های مساجد استان زنجان اجرا می شود.

 

محسن اسلامی ادامه داد: این طرح با استفاده از ظرفیت های بومی و با ساماندهی سرمایه های محله و با بهره گیری از استعدادهای نوجوانان محله به اجرا درمی آید.

 

وی با اشاره به ویژگی های طرح نشاط و تعالی گفت: محله محور، خانواده بنیان، مسجد پایه و نگاه ایجابی با رویکرد نشاط اجتماعی از ویژگی های شاخص این طرح است.

 

اسلامی هدف از اجرای این طرح را احساس هویت و تعلق به نوجوانان محله برای ساختن محیط زندگی بهتر، تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و رفتاری از طریق ابزار هنری، استفاده از امکانات و ظرفیت های مردمی برای ارتقاء حل مسائل فرهنگی و هنری، ایجاد نشاط و روحیه امید و خداباوری، آموزش و تولید آثار فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ سالم و پرنشاط خواندو

 

به گفته وی، طرح نشاط و تعالی در بین یک هزار نوجوان در رده سنی 14 تا 16 سال در محورهای قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، تربیتی و اردویی، مهارتی، سرود، تئاتر، رسانه، ادبیات و کارآفرینی اجرا می شود.