بستر مناسبی برای فعالیت جوانان در مساجد فراهم شده است
بستر مناسبي براي فعاليت جوانان در مساجد فراهم شده است
سرپرست کانون های مساجد استان زنجان

بستر مناسبی برای فعالیت جوانان در مساجد فراهم شده است

اسلامي از فعاليت ۳۸۲ باب کانون فرهنگي و هنر مساجد در استان زنجان خبر داد و تصريح کرد: بستر مناسبي براي فعاليت جوانان در مساجد فراهم شده است.
شناسه خبر : 37570 تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از زنجان، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در دیدار با مدیرکل امور بانوان استانداری زنجان اظهار کرد: برنامه های ستاد به جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت تحکیم بنیان خانواده اجرا می شود.

 

محسن اسلامی با اشاره به اجرای دوره های آموزشی در سنوات گذشته با آموزش 200 زوج گفت: پیگیری از افراد شرکت کننده در این دوره ها نشان می دهدهیچ طلاقی در بین این تعداد افراد رخ نداده است.

 

وی اضافه کرد: امسال نیز برنامه آموزش خانواده در بین زوج های جوان در موضوعات خانواده، حقوق خانواده، مزاج شناسی و احکام خانواده اجرا خواهد شد.

 

این مسئول با یادآوری اینکه در این دوره ها از اساتید مجرب استفاده خواهد شد، ادامه داد: دوره آموزشی با حضور 20 زوج زنجانی و با همکاری شورای شهر، دادگستری و نیروی انتظامی اجرا می شود.

 


به گفته سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان، در صورت تامین اعتبار این دوره آموزشی در شهرستان های تابعه اجرا خواهد شد.

 

اسلامی از فعالیت 382 باب کانون فرهنگی و هنر مساجد در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: بستر مناسبی برای فعالیت جوانان در مساجد فراهم شده است.

 

وی ضمن درخواست از مدیرکل امور بانوان استانداری برای بازدید از کانون های مساجد خاطرنشان کرد: معرفی و هویت بخشی کانون های مساجد در جلسات استانداری مورد تاکید است.

 

به گفته اسلامی سایت بچه های مساجد به عنوان زیست بوم مجازی برای انعکاس برنامه های کانونی و برگزاری دوره های فرهنگی و هنری فعالیت می کند.

 

وی به کسب رتبه های سیزدهم و یازدهم کانون های مساجد در رویداد ملی فهما در سنوات گذشته اشاره کرد و افزود: اکران فیلم موقعیت مهدی در 9 روستای خدابنده داشتیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: برنامه تقدیر  از بانوان فعال قرآنی،فرهنگی و هنری را نیز به اجرا درآوردیم چون معتقد هستیم هر اندازه مادر نقش اصلی خود را به خوبی ایفا کند خانواده ایمن است و فرزندان نیز ایمن هستند.

 

اسلامی با اشاره به اجرای طرح نشاط و تعالی در 9 محور خاطرنشان کرد: ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در افق 1404 شعار هر مسجد یک گروه سرود و یک گروه تاتر را دنبال می کند.

 

در ادامه مدیرکل امور بانوان استانداری زنجان بر ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: تمام برنامه های یک محله باید از طریق مسجد پیگیری شود.

 

موسوی به تشکیل قرارگاه فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: در این قرارگاه هر دستگاه عضو فعالیت خود را انجام می دهد ولی یک تصمیم گیری کلی شود.

 

 وی با اشاره به تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت و کمیته ازدواج در استان خاطرنشان کرد: می توان از ظرفیت کانون های مساجد در بحث آموزش زوج های جوان و زوج های دانشجو استفاده کرد.

 

موسوی با تاکید بر اینکه بازخورد برنامه هایی که اجرا می شود باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: کانون های مساجد با قوت بیشری جلو برود و در فصل تابستان برای غنی سازی اوقات فراغت از ظرفیت این مراکز استفاده شود.